Yıllardır merakla beklenen BioShock 4, geliştirme sürecinde yaşadığı zorluklarla gündeme oturdu. 2K ve Take-Two’nun projeye yönelik eleştirileri sonrası stüdyo yönetiminde köklü değişikliklere gidildi. Oyunun geleceği yeniden şekilleniyor.
Bloomberg’den Jason Schreier’in aktardığı bilgilere göre, Take-Two ve 2K’nın BioShock 4 üzerinde yaptığı son kapsamlı inceleme sonrası proje, beklentilerin gerisinde kaldı. Bu gelişmenin ardından Cloud Chamber stüdyosunun lider kadrosunda önemli değişiklikler yapıldı.
Stüdyo Başkanı Kelley Gilmore ve Yaratıcı Yönetmen Hogarth de la Plante görevlerinden alınarak yayıncılık departmanına kaydırıldı. 2K’nın çalışanlara yönelik “daha çevik ve daha verimli olunması gerekiyor” şeklindeki mesajı, stüdyoda olası işten çıkarmalara dair endişeleri de beraberinde getirdi.
Yeniden Yapım Projesi de Askıya Alındı
Bloomberg kaynakları, BioShock evrenine dair bir diğer önemli projenin de iptal edildiğini aktarıyor. Serinin ilk oyununa yönelik geliştirilen yeniden yapım (remake) projesi, 2025 yılı başlarında rafa kaldırıldı. Bu karar, hem serinin sadık hayranlarını hem de sektör analizcilerini BioShock markasının geleceği konusunda düşündürmeye başladı.
Zorlu Bir Geliştirme Süreci: Proje Kaç Kez Sıfırlandı?
BioShock 4’ün geliştirme serüveni neredeyse on yılı geride bıraktı. İlk olarak 2015 yılında Certain Affinity tarafından başlatıldığı bilinen proje, 2019’da Cloud Chamber stüdyosuna devredildi. Ancak 2018 ve 2023 yıllarında oyunun içerik ve yön itibariyle iki kez baştan başlatıldığı iddia ediliyor.
Geçtiğimiz yıl stüdyo, yeni işe alımlar yaparak geliştirme sürecine ivme kazandırmak istese de, kamuoyuyla henüz elle tutulur bir içerik veya oynanış görüntüsü paylaşılmadı.
2K: “İyi Bir Oyun Değil, Harika Bir Oyun Hedefliyoruz”
2K Games, Bloomberg’e yaptığı açıklamada yaşanan gelişmeleri doğrularken, oyunun kalitesine dair hedeflerini bir kez daha vurguladı:
“BioShock’un geleceği için en iyisini hedefliyoruz. Şu anda elimizde iyi bir oyun var ama biz harika bir oyun sunmaya kararlıyız. Stüdyo yönetimiyle yakından çalışıyoruz.”