BİDOGU-Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu hattının temeli atıldı. Zengezur Koridoru, Asya, Kafkasya, Türkiye ve Avrupa arasında kesintisiz bir ulaşım zinciri kurarak ticaret hacmini ve yatırımları artıracak.
Türkiye’nin jeopolitik ve lojistik önemi, Zengezur Koridoru’nun açılmasıyla daha da güçlenecek. Koridor, Asya, Kafkasya, Türkiye ve Avrupa arasında kesintisiz bir ulaşım ağı kurarak taşıma sürelerini kısaltacak, maliyetleri düşürecek ve ticaret hacmini artıracak.
Bu kapsamda tarihi önem taşıyan Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu demir yolu hattının temeli atıldı. Yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak hattın, sadece lojistik kapasite anlamında değil, inşa kalitesi, tünel ve viyadük tasarımı gibi unsurlarla ileri mühendislik örneği olması hedefleniyor.
Hattın yapımında 5 tünel, 19 aç-kapa tünel, 3 viyadük, 10 köprü, 144 alt geçit, 27 üst geçit ve 480 menfez yer alacak. Projenin 2029 sonunda tamamlanması planlanıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, temel atma töreninde yaptığı açıklamada, “Bu proje, uluslararası barış ve refah için bir yol haritasıdır. Zengezur Koridoru, Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan arasında ekonomik işbirliğini güçlendirecek, bölgesel barışı pekiştirecek ve küresel ticarette altın bir çağ başlatacaktır” dedi.
Bakan Uraloğlu, sözlerine şöyle devam etti:
“Türkiye, bu projeyle bölgesel ve küresel aktörlerle işbirliğini güçlendirirken jeopolitik ve jeo-ekonomik önemini de kanıtlamış olacak. Bu proje, Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye’nin arabuluculuk vizyonunu ve bölgesel barışa katkısını bir kez daha gözler önüne sermektedir. Bölgedeki stratejik güven adası olan ülkemiz, yalnızca kendi çıkarlarını değil, tüm bölge ülkelerinin refahını ve küresel ticaretin geleceğini düşünen bir vizyon ortaya koymaktadır.”