Türkiye’de bağımsız medya organları, Google’ın algoritma değişikliği sonrası ciddi görünürlük ve gelir kaybı yaşarken, Google’ın üst düzey yöneticisi Richard Gingras’tan itiraf gibi açıklama geldi: “Her zaman doğru olanı yapmadığımızı biliyorum, eleştirileri kabul ediyorum.”
Türkiye’de bağımsız gazetecilik yapan yayın organlarının Google arama algoritmasındaki değişiklikler sonrası ciddi görünürlük ve gelir kaybı yaşadığı dönemde, Uluslararası Gazetecilik Festivali’nde (IJF) konuyla ilgili dikkat çekici açıklamalar geldi.
İtalya’nın Perugia kentinde 9-13 Nisan tarihleri arasında düzenlenen festivalde konuşan Google’ın üst düzey yöneticilerinden Richard Gingras, algoritmanın medya üzerindeki etkisine dair eleştirileri değerlendirdi.
Türkiye’de Gazete Duvar’ın kapanışı sonrası yeniden gündeme gelen algoritma tartışmalarına değinen Gingras, Google’ın özgün gazeteciliği öne çıkarmaya çalıştığını ancak bu konuda geçmişte her zaman başarılı olamadıklarını kabul etti.
“Her zaman doğru olanı yapmadığımızı bildiğim için eleştiriyi kabul ederim”
diyen Gingras, Türkiye özelindeki durumu bilmediğini ancak algoritma çalışmalarının sürekli değişen bir süreç olduğunu ifade etti.
“Artık Bu Alandan Sorumlu Değilim”
Türkiye’deki gelişmeler özelinde konuşan Gingras, doğrudan sorumluluğu olmadığını belirterek şöyle devam etti:
“Bu arada, artık ben bu alandan sorumlu değilim. ‘Ben hâlâ orada olsaydım böyle olmazdı’ demek istemiyorum. Ama algoritmalar üzerinde yaptığımız çalışma hiçbir zaman tamamlanmış değil.”
Google’ın arama motoru algoritmasındaki değişikliklerin ardından bağımsız medya kuruluşları, ciddi trafik düşüşleriyle karşı karşıya kalırken, bu durum dijital reklam gelirlerinde de kayba yol açtı.
Gazete Duvar, yayınlarını sonlandırdığı veda yazısında hem ekonomik koşulları hem de Google algoritma değişikliklerinin görünürlük kaybı yaratmasını gerekçe göstermişti.