• Alman tüketicisi iyimser ama cüzdanını açmıyor
    27 Mayıs 2025 Kaynak: BİDOGU MEDYA

    Almanya’da tüketici güveni üç aydır artışta olsa da, satın alma isteği zayıflıyor ve tasarruf eğilimi güçleniyor; ekonomik belirsizlikler harcamalar üzerinde baskı kurmaya devam ediyor.

    Almanya’nın GfK Tüketici Güven Endeksi, Haziran 2025’e girerken -20.8’den revize edilmiş -19.9 seviyesine yükseldi. Bu artış, üst üste üçüncü pozitif ayı temsil ederken, piyasa beklentisi olan -19.0 seviyesinin altında kaldı. Böylece Kasım 2024’ten bu yana en yüksek seviyeye ulaşıldı.

    Harcamada Temkinlilik

    Güven endeksindeki iyileşmenin başlıca kaynağı, ekonomik görünümdeki keskin toparlanma oldu. Mayıs ayında 7.2 olan ekonomik beklentiler, Haziran’da 13.1 seviyesine çıkarak son iki yılın zirvesine ulaştı. Gelir beklentilerinde de 4.3’ten 10.4’e yükseliş görüldü.

    Buna karşın, satın alma isteği azalarak -4.9’dan -6.4’e geriledi. Aynı dönemde tasarruf etme eğilimi 8.4’ten 10.0’a yükseldi. Bu göstergeler, tüketicilerin hala temkinli bir tavır sergilediğini gösteriyor.

    NIM Ekonomisti Rolf Bürkl, “Tüketici güveni hâlâ çok düşük seviyelerde seyrediyor ve belirsizlik yüksek. İnsanlar, devam eden durgunluk, jeopolitik riskler ve ekonomik görünümdeki oynaklık nedeniyle harcamaktan kaçınıyor” dedi. Bürkl ayrıca, ABD’nin belirsiz gümrük politikaları ve küresel piyasalardaki dalgalanmanın da Alman tüketicilerin davranışlarını etkilediğini belirtti.

    * Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.

    İlgili Haberler

    ÇOK OKUNANLAR